Matti J.Niemen laatukivia:
Kukastunturilta...
Tallin potrat pojat - ulkona ja sisällä...
Ohessa talliveli Antti Joutselan editoima
video 22.3.2017 Kupittaan urheiluhallista.
Mukana terveiset Ylläkseltä: Hiihtomiesten valssi (Ville Lehtinen) ja Seppo Nesslingin vastaterveisenä Ylläksen pojille: Terveissi hiihtäjill - toispuolt jokke...
Muutama kuva 19.3. iltaan mennessä tihkunut Tallin blogiin:Mukana terveiset Ylläkseltä: Hiihtomiesten valssi (Ville Lehtinen) ja Seppo Nesslingin vastaterveisenä Ylläksen pojille: Terveissi hiihtäjill - toispuolt jokke...
xxx
Kuvat yllä: Hans Virtasen kamerasta
Kuvat yllä Pekka Vanteen kamerasta
Tässä kuukkelin kesyttäjän Hansin koura..
Lapin lumoa...
Onko tykkylunta näkynyt??
Hy vällä tuurilla voi nähdä vaikka revontulet
Lapin lumoa...
Onko tykkylunta näkynyt??
Hy vällä tuurilla voi nähdä vaikka revontulet
Kuukkeli-lehdessä todetaan:
– Jos Ylläksen halutaan kehittyvän, täytyy keksiä uusia
palveluja. Tämä on sellainen, toteaa Ylläsjärvellä asuva Henri Kallojärvi
esitellessään joulun alla huutokaupasta hankkimaansa Sisu Nasua, eli entistä
armeijan miehistönkuljetusvaunua.
Kuorma-autoksi rekisteröity, vuoden 1990-mallia oleva Nasu on teloilla varustettu maastoajoneuvo, jolla on sallittua ajaa myös yleisillä teillä.
Mersun kolmen litran dieselmoottorin voimalla kulkevan menopelin maksiminopeus on 50 kilometriä tunnissa, mutta Henrin käsissä se liikkuu 25–30 kilometrin tuntinopeutta.
– Poliisit eivät ole vielä pysäyttäneet, mutta kyllä sekin päivä varmaan tulee, Henri naurahtaa.
Tässä vaiheessa useampikin lukija kaiketi kyselee mielessään, miten Sisun Nasu liittyy Ylläksen kehittämiseen.
Vastaus on tässä: Henri tarjoaa Nasulla asiakkailleen erilaisia luontoretkiä ja Yllästunturin huiputuksia. Jälkimmäiseen hän tosin käyttää myös toista telakonetta, eli vastikään Iso-Ylläksen hiihtokeskukselta hankkimaansa kabiinitampparia.
Kuorma-autoksi rekisteröity, vuoden 1990-mallia oleva Nasu on teloilla varustettu maastoajoneuvo, jolla on sallittua ajaa myös yleisillä teillä.
Mersun kolmen litran dieselmoottorin voimalla kulkevan menopelin maksiminopeus on 50 kilometriä tunnissa, mutta Henrin käsissä se liikkuu 25–30 kilometrin tuntinopeutta.
– Poliisit eivät ole vielä pysäyttäneet, mutta kyllä sekin päivä varmaan tulee, Henri naurahtaa.
Tässä vaiheessa useampikin lukija kaiketi kyselee mielessään, miten Sisun Nasu liittyy Ylläksen kehittämiseen.
Vastaus on tässä: Henri tarjoaa Nasulla asiakkailleen erilaisia luontoretkiä ja Yllästunturin huiputuksia. Jälkimmäiseen hän tosin käyttää myös toista telakonetta, eli vastikään Iso-Ylläksen hiihtokeskukselta hankkimaansa kabiinitampparia.
Lisäkuvia Pekan kamerasta:
Retkeläiset iltakahveella...
Kuvat puhukoon puolestaan:
Tuttuja maisemia meille monille:
Niemen Masa valmistanee taas oivan koosteen retkestä...Se sitten myöhemmin...
Viime kuvia Pekalta, kopioitu 25.3.):
Muistoja Ylläkseltä 2017..
Tätä kämppää en muista, vaikka seinällä vasemmalla lukeekin Jukka...
Onkohan tämä Pekan Sport trackeristä...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti